7 februari 2017

Earned it.

Alltså, när jag skrev om "mjukstart efter semestern" igår hade jag ingen aning om exakt hur mjuk mjukstarten skulle bli. Hittills idag har jag planerat vår jobbresa till Genève, ätit tårta, gått en promenad och skrivit en snutt om LCHF. Det var den arbetsdagen det.

Imorgon ska vi åka på utflykt till Whole Foods, då chefen tycker att vi kan behöva komma bort från kontoret lite grann. Väl där har vi ett gäng uppdrag att utföra, och när de är klara får vi gå hem för dagen. Uppdragen är som följer:

1. Find something you could never get your grandmother to eat
2. Find one weird thing and one thing that should be really delicious
3. Get one of every "fermented" product.
4. Find out what's the most expensive drink in the store and what's the most disgusting
5. Can you identify any new trend based on the product offering?
6. Get one of every product that promises "natural energy".
7. Have a delicious lunch, preferably something that goes with a glass of wine.

Känns som en helt okej arbetsdag, den också! Och det här är vi faktiskt värda allihop, efter att ha slitit som djur non-stop sedan slutet av oktober ungefär. Jag älskar mitt jobb!

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag hade nummer 7 på min checklista i receptionen... Bara sådär ibland, lite oväntat! Vad blev din version av delicious lunch?

    SvaraRadera
  2. Whole Foods låter som ett intressant ställe. Är det nå't man kan besöka eller är det bara för er i branschen?
    /Pp

    SvaraRadera