15 september 2017

Glasgowregn i Malmö

Jag och regnet åkte till Malmö förra veckan, och oturligt nog visade det sig att regnet hade planerat att stanna exakt lika länge som jag. Nog för att det var bra för jobb-motivationen (jag älskar ösregn när jag jobbar!), men när det framåt helgen fortfarande inte slutat skvätta blev det lite jobbigt. I dag sitter jag här med en förkylning; förmodligen ett resultat av att ha cyklat omkring i blöta skor hela lördagen.

Nåja, det var på det stora hela en oerhört trevlig vecka i Malmö i alla fall. Hela anledningen till att jag åkte dit var för att se Johan Glans på Malmö Live på fredagen, och jag blev inte besviken! Med finmiddag på Jospers Vin & Grill före, och kaffe/öl på nya favoritfiket Eida efter, blev det en jättemysig helkväll med föräldrarna mina som jag ju tycker så mycket om.

Den här veckan är jag dock tillbaka i Glasgow igen, och jag hade saknat både fyrbenta och tvåbenta på Woodlands Drive ska ni tro! Under veckans gång har jag även konstaterat att det inte finns något bättre botemedel mot en ond hals än en spinnande kattunge på bröstet, och idag börjar jag sakta men säkert känna mig lite friskare. Jobbet har varit väldigt roligt, ombytligt och intressant på senaste vilket hjälper det goda humöret på traven ganska rejält.

Helgen som kommer blir välbehövligt lugn, och det mest intressanta jag har planerat är en middag med Samis moster och morbror som är på besök från Tyskland. Annars blir det sovmorgon, storstädning, matlagning och mycket vila som gäller. Och så skulle vi visst åka på semester om två veckor, så lite research relaterad till det ska jag också ägna mig åt.

Over and out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar