30 december 2017

Sparkle

Jag fick vinterkräksjukan i andra adventspresent, och den sista veckan i Glasgow före jul blev därmed inte riktigt som jag hade tänkt mig. En vecka som skulle tillbringas på julfester, barer och julmarknader tillbringades istället i sängen, soffan och på badrumsgolvet. Kul! Positivt är i alla fall att jag blev frisk precis i tid för flyget till Sverige, samt att jag sedan njöt dubbelt upp av all god svensk mat efter att ha levt på vatten, luft och salta kex i 5-6 dagar.

Väl i Sverige var det i vanlig ordning intensiva dagar, och det kändes som att jag var där i minst en månad snarare än 12 dagar. Jag hann träffa alla jag ville träffa, göra allt jag ville göra och äta allt jag ville äta, och mer därtill, så resan får på det stora hela räknas som en stor succé!

Igår eftermiddag landade jag i Skottland igen, och det känns riktigt fint att vara tillbaka. Både den tvåbente och den fyrbente välkomnade mig med mycket kärlek och det har mest varit fokus på kramar, mys och träning sedan jag kom hem. Och så (ännu mer) god mat, förstås.

Imorgon är det dock dags att bruka lite mer allvar, då vi ska handla och fixa efterrätten till nyårsmiddagen hemma hos Tom och Michelle senare på kvällen. Jag känner mig riktigt nyårs-sugen i år och ser verkligen fram emot att klä upp mig till tänderna för en rolig, lyxig kväll i goda vänners lag. Åh vad kul det ska bli!

Jag är inte tillräckligt ambitiös för att satsa på ett inlägg även under morgondagen, så med det här vill jag önska alla mina eventuella läsare ett riktigt gott nytt år. Var ni än är och vad ni än gör så hoppas jag att det blir precis så trevligt, fint och kravlöst som ni vill. Vi hörs 2018!


1 kommentar:

  1. På denna sidan Nordsjön saknar vi redan kramarna och myset, men får väl motvilligt gå med på att Sami och Cheenu har första tjing på dig. Himma i Malme regnar det och blåser, men det klarnar nog upp framåt kvällen så att vi kan skåda fyrverkerierna när det är dags. Citron-yoghurt-glassen är redan färdig, Jakobs glassmaskin fungerade igen! Rådjursmedaljongerna ligger på tining, det blir repris på gin-såsen vi åt till rensteken i mellandagarna. Det ska nog inte gå någon nöd på oss ikväll heller.
    Ha en härlig nyårsafton och ta väl hand om varandra nästa år också!
    /Pp

    SvaraRadera