10 december 2017

Isy peasy

Med 11 timmars underbar skönhetssömn inleddes denna söndag. Jag kan inte minnas när jag senast fick sova så länge oavbrutet, och mest känner jag nog tacksamhet till vår fantastiska lilla katt som lät oss sova så länge. Det var bevisligen behövligt.

En av de bästa regler vi haft sedan vi fick hem ovan nämnda katt är att han sover instängd i vardagsrummet, som ligger två dörrar bort från vårt sovrum. På så vis slipper vi de omtalade rycken som alla katter tydligen får runt 4-snåret varje morgon, då de far fram som dårar och tycker att resten av världen ska göra detsamma. Lille Cheenu provar säkert på detta själv medan vi sover djupt, lyckligt ovetandes, ett par rum längre bort. Det fungerar bra, och jag förstår verkligen inte hur andra kattägare står ut med att ha det på något annat sätt!


När jag vaknade i dag hade jag även träningsvärk i fötterna, vilket ju generellt inte är något som händer varje dag. Något som inte heller händer varje dag är att jag åker skridskor, och jag misstänker någon slags korrelation mellan de två faktorerna.

Sami och jag bestämde oss nämligen för att återuppväcka våra (tämligen icke-existerande) skridsko-kunskaper igår och bokade in oss på ett pass i ishallen ute vid Braehead. Och oj vad det var roligt! Efter fem minuters tafatt stapplande kom vi igång riktigt bra, och det var så himla nostalgiskt och mysigt! Det faktum att jag inte trillade en enda gång, samt att det hela avrundades med en kopp varm choklad, förgyllde också upplevelsen. Det måste vi göra om snart!

Med tanke på att jag igår lyckades tillbringa nästan två timmar på is utan att trilla kändes det sådär att det första jag gjorde när jag steg utanför dörren idag var att dratta omkull på trottoaren. Är det världens sätt att hämnas på mitt skrytande om att jag minsann inte trillade en enda gång igår, tro? Nåja, det blev i alla fall inte värre än ett blåmärke på rumpan och en stukad stolthet, så det får jag väl ändå vara glad för. Antar jag. Mutter mutter.

Förutom att halka har dagen bestått av träning, tvätt och julfilm än så länge. Snart ska vi ta itu med lite städning, och ikväll ska vi gå hem till Samis mamma för att äta middag och hjälpa henne att klä granen. Hembakade lussekatter och vinglögg kommer att medtagas från detta hushåll, och kvällen har på alla sätt potential att bli mycket mysig.

Hoppas ni har en en härlig andra advent där ute!

MVH

Isprinsessan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar