2 februari 2018

Och så kom det, det där årets första vårtecken. Lagom till lunchrasten fick jag en stark känsla av att jag måste gå ut en liten stund och känna på luften. Väl på George Square slog jag mig ner på en bänk, vände ansiktet mot solen, slöt ögonen och kände det där efterlängtade, varma ljuset måla rosor på kinderna. Jag tror minsann att det blir vår i år också. 


Intressant förresten att jag för exakt två veckor sedan satt och kände liknande känslor av eufori p.g.a  snöstorm utanför fönstret... Jag är som ombytlig jag se!

1 kommentar:

  1. Ja, se i Malme lyser också solen. MED SIN FRÅNVARO!!
    Varje dag. Det e inte som ombytligt här inte. :(
    Tur jag får gå på saluhallen och Hansa-systemet och trösta mig idag, tillsammans med julklapp-födelsedagspresenten från Farmor. Ja, V får också följa med.
    /Pp

    SvaraRadera