11 november 2011

I see no reason

"How is everyone getting on with their reports? Nearly finished, yes? If not I suggest you compute the number of days you have left and allow yourself some mild panic.

Michael"


Det är onödiga meddelanden som det här som får mig att vilja lobotomera min föreläsare i marknadsföring. Det finns inte ett uns av välvilja i människan, och hans största mål här i livet tycks vara att skrämma oss, stressa oss och få oss att bli självmordsbenägna - gärna allt på samma gång.


(Rapporten är på 3 sidor och ska vara inne den 30 november. Jag skrivit halva min, har en väl genomarbetad plan, och det finns ingen anledning i världen till någon slags panik. Och det kommer från mig!)

1 kommentar:

  1. Hahaha. Det här citatet " hans största mål här i livet tycks vara att skrämma oss, stressa oss och få oss att bli självmordsbenägna - gärna allt på samma gång." kommer jag att låna många, många gånger. Ingen har sagt det så bra innan!

    SvaraRadera