12 november 2011

Se upp för dårarna

Sitter och läser Sydsvenskan så här på förmiddagskvisten och slås av en vilja att åka hem till lilla Malmö, samla ihop alla mina nära & kära och flytta dem till typ Borås eller något annat fredligt - där inte allt kretsar runt rån, misshandel och dödsskjutningar. Jag trodde att det var jag som hade flyttat till den sämre staden, men av Sydsvenskans flitiga rapportering att döma är det Malmöborna som ligger sämst till.

Någon rånad på Lugna gatan 20.30 på kvällen, en annan knivhotad vid Folkets Park kl 22, och en tredje nedslagen och misshandlad vid Kastanjegården. Och så lite dråpförsök och knivskärningar på det, så har vi en fullfjädrad kväll i Malmö!

Usch vad orolig jag blir för er därhemma om jag tillåter mig själv att tänka på saken tillräckligt länge. Vad säger ni, vore inte Borås ett trevligt ställe att bo på i stället? Eller varför inte Tranås? Alvesta? Säffle? Någonting som inte börjar på M och slutar på almö kan vi väl i alla fall komma överens om?

Okej?

1 kommentar:

  1. Man kan inte fly från dårarna. Det är som i vilken skräckis som helst. Precis när man tror att det är över ringer telefonen och något säger med hes röst:
    "-I'm inside the house."

    Sov gott,
    Pp

    SvaraRadera