20 maj 2012

Field trip

Från en huvudstad till en annan; i dag var det Edinburghs tur att njuta (?) av mitt sällskap! Jag och Åsa tog tåget tillsammans i förmiddags, och väl på plats mötte vi upp Ullis och hennes kompis Amanda (som bor och pluggar i Edinburgh). Vi laddade först upp på en restaurang med en fantastiskt god indisk buffé där jag hade kunnat äta hur mycket som helst. Och jag som inte ens gillar indiskt! Eller gör jag kanske det...? Vi behövde nämligen all energi vi kunde få, då dagens mål var Arthur's Seat. Det var en bit att gå, men med några vilopauser och en vattenflaska gick det bra även för mig. Utsikten vi sedan möttes av gjorde det värt varenda flåsning, och kamerorna gick varma hos oss allihop!



 






Och ja, som ni kanske kan se lyckades vi pricka in en alldeles underbar dag att åka iväg på! Det var förvisso inga 25 grader och sol som ni skryter så förfärligt om där borta i Sverige, men sol fick vi i alla fall!

1 kommentar:

  1. Faktiskt första dagen idag med 20-gradig solvärme här i Svedala, så du behöver inte vara alltför sotis på oss.

    Pionen kommer att vara precis fotografi-klar till du kommr hem. Vi längtar båda efter dig!

    /Pp

    SvaraRadera