17 maj 2012

Immunförsvar anropas

Host, Snörvel, Snyt och Aj har tagit över min kropp, som för övrigt verkar ha kastat allt vad immunförsvar heter överbord. Förra veckans sjukdomshistoria var tydligen inte tillräcklig, utan under måndagsnatten attackerades jag även av förkylningen från helvetet. Halsont och feber har vi redan hunnit gå igenom, och idag är det mer huvudvärk, öronvärk och en Niagarafallsnäsa som gör livet surt för mig. Smaksinnet har också gått och gömt sig, och jag kan säga att det var en intressant upplevelse att dricka morgonkaffet utan att känna minsta tillstymmelse till kaffesmak, haha!

Jag är förvisso enormt glad för att jag höll mig frisk över Londonresan, men det är ändå lite deprimerande att jag ska behöva vara halvdöd och sängliggandes även denna vecka... Jag som tyckte att jag var i så fin form för två veckor sedan! Nåja, det är inte så mycket jag kan göra åt saken, utan jag fortsätter att snyta mig, knapra SudaFed och drömma om nästa vecka då jag ska vara frisk som en nötkärna igen! Efter regn kommer solsken, och allt det där... Optimismen flödar!

1 kommentar:

  1. Hej finaste Mikaela! Blir alltid så glad av att läsa din blogg, dock mindre roligt att läsa att du är så förkyld. Du får krya på dig! Puss och Kram

    SvaraRadera