30 september 2012

A happy birthday.

Blogg-kreativiteten ökar inte med åldern får jag tyvärr rapportera, för alla formuleringar som kommer upp i mitt huvud just nu låter bara platta och tråkiga. Kanske är det min 21-åriga hjärna som börjar känna sig lite gammal och trött? Nåväl, platt och tråkigt eller ej - nu följer en summering av min alldeles egna Glasgow-födelsedag!

Mina kära flat mates väckte mig med skönsång, paket och te på sängen. En korg full av härligheter från The Body Shop fick jag av dem, och mamma & pappa hade utan att jag märkte det stuvat ner ett paket med en kanonfin sjal i min resväska. Av Jakob fick jag en elektronisk present i form av helårsprenumeration på Spotify Premium, så nu ska här spelas musik i varje hörn!

Efter lite segande, telefonerande och läsande i sängen skärpte vi till oss och styrde mot Willow Tea Rooms för att fylla magarna med smörgåsar, scones, shortbreads och te. Proppmätta och nöjda rullade vi därifrån för en liten runda på stan. Födelsedagsgrisen köpte mest saker (läs: julklappar) till andra, men ett par tumvantar och en film fick det också bli. 


La grande finale blev Fridas söndagsmiddag i form av grönpepparkyckling och världens (och då menar jag vääärldens!) godaste jordgubbs-panna cotta-paj. Om jag blev mätt efter afternoon tea är det inget emot vad jag var efter den måltiden...Turligt nog fick jag snart tankarna på annat håll och spenderade en timme på Skype med Johanna. Det var minsann inte dumt det!



Som att dagen inte redan varit bra nog förgyllde jag den just ännu lite mera för mig själv, genom att kamma hem en biljett till Emeli Sandés konsert här i Glasgow den 6 november. Den var egentligen slutsåld, så gissa om jag blev lycklig jag hittade en ensam och övergiven stackars biljett?! Det var en fin avslutning på en fin dag, och jag går och lägger mig som en lycklig och längtansfull 21-åring.


2 kommentarer:

  1. 21 minuter kvar (passande ju) och jag säger GRATTIS igen! Och tack för mat-kritiken alltså ;)

    SvaraRadera