1 oktober 2012

I eat merely to put food out of my mind

Ni som känner mig vet att stora delar av mitt liv kretsar kring mat - jag är ju trots allt mina föräldrars dotter. Därför känner jag att jag än en gång bara måste få prata om den där underbara tårtan som Frida bjöd på igår, och som jag just åt en bit till av. Recept hittar ni här, och vill ni bjuda på något som garanterat blir dundergott så är detta ett hett tips. Den. Är. Så. God.

För att fortsätta på ämnet mat (det blir skrämmande lätt att berätta om mina dagar på det ämnet) kan jag berätta att jag idag bakat bullar vilket blev en bra uppladdning för biblioteksplugg och gymmande. Plugget gick segt men bra, och gymmandet gick inte alls segt och alldeles strålande bra!

Nu ikväll har jag varit med ett gäng ur Equestrian Society och ätit (surpriiise!) på Bar Home. Trevligt värre, men det blev en tidig kväll för mig då arbetsintervju står först på schemat imorgon. Gulp. Oavsett hur det går kommer tisdagskvällen i alla fall att bli bra, då Ullis har bjudit med mig att äta (jag håller mig duktigt till temat) på Jamie Oliver's. Det lär få bli många extra timmar på gymmet efter dessa kalasdagar, men det är det värt!

Nu ska jag sova gott och drömma om... mat.


1 kommentar: