19 oktober 2012

Prosit.

Att gå upp riktigt tidigt kan vara det närmaste tortyr jag någonsin kommit (och förhoppningsvis slipper jag komma närmare), men i bland är det bara jäkligt värt det. Som idag till exempel, när jag klev upp med tuppen, gick raka vägen från sängen till skrivbordet och jobbade undan allt plugg som jag - på grund av en äcklig förkylning som invaderat min kropp - missade igår. När klockan slog 09.00 var jag färdig med pluggandet, och nu sitter jag här med massor av timmar att ägna åt andra vettiga saker.

Ska läsa lite mer i min hospitalitybok för att kombinera nytta med nöje (jepp, jag sa nöje!), ta en lång skön dusch, få ordning på mina naglar och senare även baka cupcakes tillsammans med Frida inför kvällens festligheter hos Linnea. Sedan blir det två timmars MDP, och efter det är det helg. Phaw rhiktitt. Nu är det bara förkylningen som ska bort också, för på måndag har jag min första jobbdag och jag har inga större planer på att komma dit som en vandrande bakteriehärd... Wish me luck!

3 kommentarer:

  1. Linnea läser inte din blogg hoppas jag?! ;)

    SvaraRadera
  2. Nallen Björn meddelar att det inte är något fel med att vara en vandrande bakteriehärd!

    Han ser gärna att du sparar några cupcakes till hans besök på All Helgona-helgen.

    /Pp

    SvaraRadera
  3. Då kanske NB skulle ta min plats på utbildningen istället? Med lite cupcakes (dock utan honung) i magen blir han bergis oövervinnerlig!

    SvaraRadera