13 oktober 2012

Some days

Ännu en vecka har gått (nästan) och mycket har hunnits med. Cocktails med baskettjejerna och bio med Ullis ("The Perks of Being a Wallflower" borde ses av alla!) tillhör höjdpunkterna, och i övrigt har det varit en ganska platt vecka utan mycket till krydda. Mitt humör kryddades dock till igår eftermiddag, när i princip allt som kunde gå fel gick väldigt, väldigt fel. Brittisk byråkrati uppblandat med okunskap satte stora käppar i hjulet för mig, och jag undrar fortfarande när britterna ska lära sig att göra enkla saker lätta.

Jag hoppas på en lite mera problemfri avslutning av veckan, och dagens planer består av fika med Jenny (spansk tjej från basketen) samt födelsedagsfest hos Kaila (icke-spansk tjej från basketen). Kan bli bra det här!


1 kommentar:

  1. Provinsen i Spanien heter Baskien, inte Basketen.
    Den icke-spanska tjejen kommer naturligtvis från den franska delen av Baskien (och bär basker).
    Baske mig, vad svårt det är med geologi!
    Kan bli bättre på det där.
    /Pp

    PS Kortet framme på Marietorps allé. DS
    PPS. Torsk med äggsås? Nej, tänkte väl att du inte längtade hem till söndagsmiddagen denna veckan heller. DDS
    PPPS. Nej, hon e i Holland och har haft begränsat inflytande på menu-valet. DDDS

    SvaraRadera