8 oktober 2012

Desperate student

Alltså, nu måste ni hjälpa mig att ställa diagnos här. Varför, vaaarför slutar min näsa aldrig att rinna? Varför, vaaarför börjar jag nysa och snörvla som en influensapatient cirkus 5 minuter efter att jag gått upp nästan varje morgon? Varför, vaaarför fick jag inte sova igår kväll på grund av en kliande näsa där ena näsborren var helt igentäppt och den andra rann värre än Niagarafallen?

Det där med att nysa och snörvla på morgonen har hållt på lite fram och tillbaka i ungefär ett år nu, men det har blivit värre den senaste veckan. Tänkte först att det var någon allergi av något slag, men det finns fyra argument som motsäger detta:

a) Det spelar ingen roll var jag sover; detta har som sagt hållt på sedan jag bodde i min förra lägenhet, när jag varit i Malmö (fast inte lika mycket där), i Smyge och nu även här.

b) Jag känner inte av det om jag sitter i sängen och t.ex. läser eller pysslar med datorn.

c) Det går upp och ner, det är inte varje dag det händer. Igår var dessutom första gången som det störde mig på kvällen. Och om det störde mig! (det tog 3 freakin timmar innan jag somnade)

d) Jag känner inte av något när jag har på mig pyjamasen eller andra kläder som tvättas tillsammans med mina lakan, så det borde inte vara något tvätt-relaterat i alla fall.

Eeeh... Kan man vara allergisk mot sömn?


2 kommentarer:

  1. Det kan kanske vara kvalsterallergi? Det känner man oftast inte förrän man ligger ner mot kudden, alltså inte då man sitter i sängen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mja, det kanske är någon allergi av något slag trots allt... har börjat fundera på om det helt "enkelt" kan vara damm, och att det sätts igång extra mycket här borta p.g.a. heltäckningsmattor och annat skoj. Hade dammsugit precis på kvällen i söndags, så då rörde jag förmodligen upp en massa partiklar...:/

      Radera