24 november 2012

Good morning, mr Bytheway!

Om det är någon som kan tala om för mig var den här veckan tog vägen får ni gärna upplysa mig om saken alltså. I mitt huvud är det onsdag idag men resten av världen hävdar bestämt att det är lördag, och då är det ju lite synd att protestera tänker jag!

Två jobbpass har jag hunnit med i veckan, dessvärre började båda två 07.00 vilket innebar uppstigning à la 05.15 både tisdag och onsdag. Lite lagom mör var jag efter detta, och torsdagens "sovmorgon" till 08.00 kändes sannerligen som en gåva från ovan! 

Jobbet går för övrigt bra, även om jag fortfarande kämpar med att smälta den stora skillnaden mellan miljön på Park Inn och här. Det är ju alltid "värst" i början innan man fått tjing på allt, och mitt största problem just nu är att försöka få koll på vem som heter vad, jobbar var och hanterar vilka ärenden. Det är cirka 10 gånger fler anställda här jämfört med Park Inn - trots att hotellen är ungefär lika stora - så ni kan väl tänka er ungefär hur ovant det är...

Ikväll blir det bio med Jenny och sedan en drink eller två på något trevligt ställe. Dagen ägnar jag åt tvättning, städning, pluggning och julpyntning - det är ju trots allt bara en månad kvar till julafton idag! I köket bakar Frida och Ullis pepparkakor från scratch och kavlar ut degen med hjälp av en vinflaska. Välkomna till studentlivet!



1 kommentar: