20 november 2012

Påväg hem från baren med equestrian society i går kväll gick jag förbi en papperskorg som var så typiskt Glasgow att jag blev alldeles full i skratt. Nu kanske ni undrar hur en papperskorg kan relateras till en särskild stad, så därför tog jag en bild på underverket för att illustrera detta (och ja, killen på busshållplatsen bredvid tittade mycket undrande på mig när jag ställde mig och fotograferade papperskorgen som en annan japan):


Jag vet inte hur tydligt det syns, men hela papperskorgen är i alla fall helt fullproppad av trasiga paraplyer vars ägare gett upp på dem halvvägs fram till målet. Detta är alltså ett tecken på att det a) regnat så mycket att till och med de härdade Glasgowborna plockat fram paraplyerna men att det b) blåst så pass mycket att paraplyerna gått sönder och därmed tappat sin funktion. Detta scenario är inte alls ovanligt, hälsar tjejen som förbrukat inte mindre än 4 paraplyer under den tid hon varit här! 

1 kommentar:

  1. Haha klockrent! Jag har slutat bära runt på paraply här borta av just av den anledningen , de pengarna kan jag lägga på fika istället ;)
    Och med svaret på kameran så är det en panasonic lumix (kommer dock inte ihåg vilken modell men den nyaste), sjukt bra liten kompaktkamera. Inställningar med lite klarare färger och en aning redigering, wolá! :D

    SvaraRadera