18 november 2012

I'll be your clown

Tips från coachen: Låt inte tjejen med bredklackade boots hoppa på din fot när du är ute och far på kvällen. Det gör nämligen väldigt ont, och ett fint blå-lila-rött märke på 5x6 centimeter pryder nu den övre delen av min vänstra fot. Ingen större skada skedd dock, men jag kan väl inte direkt säga att det var bekvämt...

I går tog jag mig en välförtjänt hel-ledig lördag, och efter att ha sovit i 12 timmar gick jag en lång och underbar sväng på stan alldeles för mig själv. Alla juldekorationer har nu kommit upp och tänts, och julmarknaden vid St Enoch's Square har också kommit igång. Det var så fint att jag inte riktigt visste var jag skulle ta vägen, och om det är något som håller lågan uppe hos oss allihopa just nu så är det den annalkande julen!

Den kommande veckan är i vanlig ordning full av tankar och planer, men det är egentligen mest morgondagen som kan bli klurig att få ihop. Det brukar dock gå bra, och en tidspessimist som mig själv ska man inte lita på i alla lägen!


Julglänsande Buchanan Street

4 kommentarer:

  1. Där kan man ju nästan snacka julkänsla på riktigt! Försöker lyssna på julmusik allt jag kan men tror inte riktigt jag kommer få till den där känslan i år haha :)
    Och tack förresten får det himla bra svaret du gav på bloggen om resandet, var verkligen uppskattat! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä jag kan tänka mig att det är lite svårt där borta... Har de ens julbelysning och sådär, eller är det bortkastad energi? ;)

      Radera
  2. Wow, vilken fin bild! Otur med foten! Du får hoppa på hennes fot nästa gång ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HTC-mobilen suger åt sig av berömmet och tackar så mycket! Och ja, jag ska definitivt hoppa tillbaka om jag ser henne någon mer gång!

      Radera