14 december 2012

Busy times

Ett proppfullt liv med massor av planer som toppats av förkylningen från helvetet är min ursäkt för de senaste dagarnas tunna bloggskörd, men nu börjar jag känna mig back on track igen - både fysiskt och psykiskt. Rösten har nästan hittat tillbaka till mig helt och hållet, febern är long gone och jag har bara lite halsont och en förbaskad rethosta - som i och för sig är frustrerande så det räcker och blir över - kvar att slåss med.

I tisdags hade vi julfest här i lägenheten, och vi bjöd på både Kir, pepparkakscupcakes (à la Mikaela och Frida, goda!), skumma tomtar och pepparkakshus. Massor av fina vänner var där, och det blev en riktigt lyckad kväll! På onsdagen hade jag morgonpasset på jobbet, och på kvällen var jag iväg på julmiddag med ridklubben. Det var trevligt och gott, men middagen med basketlaget i lördags står fortfarande högst på listan. Nu har jag en med jobbet på söndag kvar, men sedan är det julfestat färdigt för min del i det här landet i alla fall!

Dagens dag började med lussefrukost och Luciamorgon, traditionsenligt och fint. Det var hur mysigt som helst, och om det inte vore för att jag var så trött på grund av lätt sömnbrist (den där rethostan är minsann en jäkel på att hålla mig vaken om nätterna) hade jag nog uppskattat det ännu mer! Dagen fortsatte sedan med ett par timmars skola, och sedan jobbade jag nu 14-23. Det var tredje jobbpasset den här veckan, och imorgon jobbar jag för sista gången innan det bär av mot Sverige på måndag. Tjoho!

Jag planerar att bjuda på lite bilder från de senaste dagarnas händelser, men det får nog vänta till i helgen tror jag visst. Ett bildbevis på hur det såg ut när vi käkade upp det fina pepparkakshuset får ni dock, och så slänger jag in en bild på mig och Maggie från i lördags. Jag är lite kär i min nya luddiga tomteluva faktiskt!




1 kommentar:

  1. Det är det jag alltid har sagt. Du är ett riktigt ludd-huve!
    /Pp

    SvaraRadera