16 januari 2013

If you're too proud to follow rivers, how will you ever find the sea?

Pheeew... Tentaperioden är över och hela lägenheten drar en lättnadens suck. Glädjen som fyllde mig när jag lade ner pennan efter sista tentan kring lunch i går var obeskrivlig, och jag är så lättad över att alla tentor ändå känts så pass bra som de gjort. Den jag oroat mig som mest över sedan i oktober visade sig bli den enklaste, och gårdagens tenta var helt klart den svåraste. Men godkänd det borde jag bli i dem allihopa!

För övrigt har jag gått igenom tentastressens alla steg, inklusive det där med att drömma mardrömmar. Klockan 04.27 i måndags morse slog jag upp ögonen med en stressad julskinkegris' puls och var helt övertygad om att jag redan haft måndagens tenta, och att jag bara lyckats svara på en halv fråga innan de plötsligt började dela ut frågorna till tisdagens tenta där jag snabbt insåg att jag inte kunde någonting alls. Då blev jag så frustrerad att jag slängde pennan i marken, reste mig och gick därifrån, och när jag vaknade var jag alltså helt övertygad om att jag a) hade sjabblat bort måndagens tenta och b) inte skulle ha en chans att klara av tisdagens tenta. Behöver jag ens säga att det  var skönt att inse att ingen av tentorna faktiskt hade ägt rum än och att jag således hade alla chanser i världen att klara av dem?

Nåväl, slutet på en jobbig men lyckad period firades i alla fall igår kväll, och vi började hemma hos Fergus som är bartender på restaurangen TGIF och därmed har både bred kunskap och brett utbud när det kommer till cocktails av alla de slag. Strawberry daiquirin smakade precis likadant i en trång lägenhet på 18:e våningen som den gör i en restaurang mitt på gågatan vilket var en mycket trevlig överraskning. Kushion blev nästa mål för kvällen, men med tanke på allt folk var det mer att likna med en brottningsring än en klubb just igår kväll. Men lika glada var vi för det!

Idag gör jag inte många knop, utan pannkakstillverkning samt dusch får nog räknas till mina mest produktiva stunder so far och ikväll ska vi se Quartet på bio jag och Ullis. Jobbet behöver mig inte förrän nästa onsdag, så det ser ut att bli en helt ledig vecka för mig innan skolan kickar igång igen. Tjoho!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar