24 september 2013

Je vais prendre ta douleur

Idag har jag börjat skolan, för femtonde gången i mitt liv. Det positiva hittills är att jag förmodligen bara kommer att ha en tenta att skriva i vinter, och det negativa är väl att jag kommer att behöva köpa kurslitteratur för mer än 3000 kr denna terminen. Och så har jag fått tillbaka min (inte särskilt) älskade föreläsare som jag hade i första året, just han som är lite för mycket av lite allt möjligt, tycker att han själv är oövervinnerlig och som inledde vår allra första föreläsning med "This is going to be painful and shitty, I just thought you should know that." Det skulle också kunna ses som något negativt, faktiskt.

Nåväl, vi ska nog ta oss igenom det här också, plånboken och hjärnan och jag. Något annat som definitivt är positivt är att jag äntligen har blivit med telefon igen, och en sprillans ny Samsung ligger bredvid mig och glänser vackert. Vägen dit var lång, men nu är jag alltså kontaktbar på alla möjliga sätt och vis igen. Oh happy days!


3 kommentarer:

  1. haha vilken professor var det? Kan meddela damen att dem tyvärr finns på andra sidan Atlanten också :/ We can do this!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså... gissa tre gånger! Han börjar på H och slutar på arker.

      Radera
  2. haha vilken professor var det? Kan meddela damen att dem tyvärr finns på andra sidan Atlanten också :/ We can do this!! <3

    SvaraRadera