22 oktober 2013

Bara de som bländats av ljuset kan se hur bra vi mår.

En lugn kväll med te, tända ljus (jag får ha tända ljus!), myskläder och Melissa Horn/Maria Mena/Sofia Jannok i högtalarna var precis vad jag behövde idag. I två veckor har jag gått omkring och känt mig lite orolig, stressad och oharmonisk på något vis, men sedan i fredags känns det som att jag har fått lite mera ro i själen. Jag pluggar lagom mycket, jag jobbar lagom mycket och jag lever livet lagom mycket. Det finns massor av saker att se fram emot och säkert lika många att egentligen vara lite orolig för, men det tar vi en annan gång.

Det enda oharmoniska med dagens dag är mina muskler, som gör så fruktansvärt ont att jag vill skrika rakt ut varje gång jag måste röra mig. Jag utnyttjade min gratistimme med en personlig tränare på mitt nya gym igår, och var både skakis och illamående när jag gick därifrån. Jag har förmodligen sagt det här många gånger i mitt liv, men idag tror jag faktiskt att det stämmer: jag har aldrig haft såhär mycket träningsvärk förut!

Den psykiska delen av PT-upplevelsen var dock inte alls lika bra, och kändes inte helt professionell om jag ska vara ärlig. Hon pratade en massa siffror och procent som jag inte alls vill fokusera på och som tyvärr trubbade av mitt nya mål - att träna för att det är roligt och inte för att jag måste prestera något speciellt - lite grann. Det kändes inte riktigt bra; jag hade gärna sett att hon lyssnade in mig mer innan hon plockade fram vågen, måttbandet och tabellerna. Nåväl, nu vet jag att jag inte behöver göra om det i alla fall!

Nu ska jag ta tillfället i akt, stänga ner herr Laptop och läsa lite bok istället. Att somna på grund av trötthet orsakad av läsning - finns det något härligare?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar