18 oktober 2013

Idag är en sådan där dag då det känns som att hela livet ler mot mig, och jag smilar glatt tillbaka. Tanken på att resten av min familj just idag satte sig på ett plan för en solig vecka på Spaniens sydkust stör mig dock lite grann, men bara om jag ger den utrymme i hjärnan. Dessutom hade jag gått miste om en jätterolig helg här hemma om jag hade valt att åka med dem, så egentligen är jag inte alls avundsjuk. Inte alls. Bara frusen, blek och en liten gnutta bitter. Men vad gör det om hundra år?

För oss som inte har tid, råd eller möjlighet att åka iväg till Spanien sådär hux flux finns det som sagt andra roligheter att sysselsätta sig med här i helgen. Ikväll går jag på Aileens födelsedagsfest med efterföljande Propaganda-utgång, imorgon blir det först en tur till frisören, sedan lunch med några "gamla" baskettjejer och slutligen lasagne, daiquiris (en gedigen kombination om du frågar mig) och Xfactor hemma hos Sarah och Claire. På söndag har jag anmält mig till ett morgonpass på gymmet, och sedan ska jag försöka plugga undan så mycket som möjligt inför den nya veckan innan det blir ett pass på jobbet. Och så hade jag visst lovat Hannah att baka också, kom jag på. Vi får se hur det går med den saken.

Nu ska jag studsa ut i köket och laga mat innan det blir dags att göra sig i ordning inför kvällen. Jag lagar tacos åt mig ikväll, och har längtat efter det ungefär sedan jag bestämde mig för att göra det i tisdags.

Ha en fin helg, var ni än befinner er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar