12 december 2013

The best time of the year.

Med en julgran som lyser i alla regnbågens färger (ja, pappa och Annika, jag ska ta en bild och visa er), nyöppnade julklappar (vi tjuvstartade lite), skumtomtar, Harry Potter på tv och en inskickad rapport på 62 sidor (inte enbart text alltså, verkligen inte, men ändå personligt rekord tror jag) är såväl julstämning som humör på topp. Jag har lagt undan irritationen, stressen och frustrationen och njuter i stället av att endast en presentation står emellan mig och mitt jullov.

Direkt efter skolan (och en klassisk luciamorgon med lussebullar till frukost förstås) imorgon hoppar jag på bussen mot Inverness tillsammans med Becky, och därifrån kör vi (eller åtminstone mr Pick) sedan en timme rakt ut på vischan bland alla bergen där den lilla byn Cannich återfinns. En riktig myshelg med massor av återhämtning förväntar jag mig, innan jag tar mig tillbaka till Glasgow för julfest på jobbet och sedan flyg till Sverige.

Happy days!


2 kommentarer:

  1. MYYYYYSSSSS!!!! Saknar dig kompis!

    SvaraRadera
  2. Can't wait!
    /Pp

    PS Glöm inte alla mina julklappar! DS

    SvaraRadera