27 oktober 2014

Prayer for the weekend.

En fantastiskt bra helg privat sett, och en fantastiskt dålig helg professionellt sätt är väl en bra sammanfattning av de gångna två dygnen. I fredags hade jag en riktig kanonkväll med Åsa, Frida och min nya svenska bekantskap Michelle som just börjat jobba på försäljningsavdelningen på hotellet. Vi träffades för drinkar och skitsnack hemma hos Frida och gick sedan snett över gatan in på ABC där vi dansade bort några timmar till Propagandas härliga indie-musik. Åh vad bra det var!

I lördags var det sedan dags för jobb, och jag kan utan tvekan säga att det var mitt värsta pass någonsin som receptionist. Och det säger ganska mycket! Det var konstant stress, klagomål och problem från det att jag kom in till det att jag lyckades ta mig därifrån 9,5 timmar senare, gråtfärdig och helt slutkörd. Jag har aldrig sett på maken till krångliga, missnöjda, oförstående och otrevliga gäster - och de tog aldrig slut! Det gjorde däremot maten i kantinen, så när jag kom ner för min lunchrast 3,5 timmar för sent var all mat slut. Det hjälpte inte mitt humör, kan vi väl säga. Nä, ty fusan vilket jäkla skitpass det var!

Tur då att jag kunde pila hem till Åsa efter jobbet, där jag dränkte mina sorger i pizza, kaffe & Baileys och massor av planerande inför vår lilla roadtrip i USA i juni. Det var precis vad jag behövde! Det, och den där extra timmen sömn jag fick när vi ställde tillbaka klockorna.

Igår var det så dags för jobb igen, och jämfört med lördagen var det väl ett riktigt smärtfritt pass. Jämfört med ett normalt pass var det dock ganska dåligt och återigen fick jag verkligen anstränga mig för att inte låta känslorna rinna över, utan klistra på det där glättiga receptionist-leendet som jag är så van vid. Smile and wave, just smile and wave...

Nu dröjer det några dagar innan jag behöver gå dit igen, och det är väl för väl det. I dag unnar jag mig en riktig slappdag, trots att det är måndag, och tänkte faktiskt varken jobba eller plugga. Istället ska jag köra ett dubbelpass på gymmet - först Bootcamp och sedan Abs Attack -, gå på stan och köpa lite detaljer inför onsdagens Halloweenfest, sätta mig på ett café någonstans med min bok och bara ta det lugnt i mitt eget sällskap. Because I'm worth it, eller nått.

Ha en fin vecka där ute!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar