12 februari 2016

One in a minion.

Det är efter sådana här 13-timmarsdagar, som börjar på gymmet och slutar i mataffären, som det är lite extra skönt att komma hem och slänga upp fötterna i soffan. Jag tog en tur via spisen och lagade italienska köttbullar dock - med ett vinglas, Avicii och en skål chips som sällskap. Ypperligt.

I skrivande stund sitter jag med en skål bilar och en kopp te med öppnade Chrome-flikar om allt från vitamintabletter till semesterklänningar. Det finns inte mindre än två fantastiska solsemestrar bokade i mitt liv just nu, och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag ser mest fram emot. I slutet av mars blir det Dubai tillsammans med Sami för att hälsa på Jakob och Fannie, och i mitten av juli blir det sedan Malta tillsammans med Sami för att bevittna hans systers bröllop. 

Jävligt varmt' kan väl anses vara den gemensamma nämnaren för båda resor, men det känns mer lockande än jobbigt såhär en kall februarikväll. I Dubai blir höjdpunkten (en av de många) Avicii-konserten som vi tänkte gå på om allt går vägen, och i Malta blir höjdpunkten (en av de många) själva bröllopet vilket blir det första i mitt liv. 

På tal om giftermål så står vi ju inför en lite extra kärleksfull helg denna fredag, och även om jag inte är något stort fan av detta kommersiella jippo som kallas Alla Hjärtans Dag är det ju synd att missa ett tillfälle att skämma bort sig lite grann, tänker jag. Sami höll med, och vi har därför bokat bord på favoritstället Alston Bar and Beef imorgon kväll. Deras huvudsakliga fokus är kött och gin, och med det sagt känner jag att övriga ord är överflödiga. Mmm!

På söndag ska vi sedan äta lyxfrukost (lyxfrukost i mitt liv går ut på att man får äta yoghurt, flingor, marmelad, vitt bröd och annat sockerstint, men allt är relativt) för att ladda upp för en dag full av bowling, minigolf, magnetpingis och andra barnsliga och barnsligt roliga aktiviteter på The Quay. Sedan tänkte vi prova Marks & Spencers "Dine in for Two"-koncept där man får två lite finare färdiglagade förrätter, varmrätter och desserter samt en flaska vin för 20 pund. Jag har hört mycket bra om det och menyn ser trevlig ut, så det ska bli spännande!

Nu ska jag fortsätta titta på SVT:s serie om familjer på äventyr som min kära mor fått mig att fastna alldeles i. Jag är pinsamt förtjust i Svensson-serier som den. En undantryckt längtan efter ett eget Svensson-liv kanske? Tja fråga inte mig, fråga min hjärna!

Ha en fantastisk helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar