25 mars 2017

Spring has sprung

Så kom den då äntligen - dagen då jag till slut kunde promenera rakt ut genom dörren utan en tanke på möss & vant-lådan. Dagen då vi kunde börja slita lite på caféernas nyinköpta utemöbler.  Dagen då jackan kunde läggas ner i väskan efter första kvarteret, för att sedan stanna där resten av eftermiddagen.  Dessvärre innebär det här även att det är dagen då en del mindre välbehållna skottar bestämmer sig för att kasta av sig tröjan - ett fenomen som lokalbefolkningen kallar "taps aff" - men med solglasögon på blir den bländande och smått traumatiserande effekten lite lättare att hantera.

Jag började dagen med en promenad till Partick där jag fick lite ordning på den röra som kallar sig mitt hår. Frisören påpekade med en menande blick att det nog var en fyra månader sedan jag var där senast och jag fick mumla fram något om att jag åtminstone tänkt på att gå dit i flera veckor nu. Uppfräschad och stilig blev jag i alla fall, och det var riktigt skönt att plocka bort en 5-6 centimeter sådär!

På väg hem från Partick stannade jag till på en liten marknad för lokala producenter och köpte med mig lite marmelader, bär och en smoothie. Sedan plockade jag upp Sami på väg förbi lägenheten och vi promenerade in till stan för lite shopping, med avbrott för fika på Gesso Espresso Bar. Morotskaka och islatte i solskenet, det är grejer det!

Nu ska vi snart pipa till gymmet som förberedelse för våra lördagstacos, och imorgon ska vi fortsätta att njuta av vädret genom att ge oss ut och vandra upp på något litet berg någonstans. Det är inte alls tokigt att ha ett gäng vackra berg, dalar och sjöar runt knuten!






1 kommentar:

  1. Lovely!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    /Pp

    SvaraRadera